W tym wieku dzieci stawiają pierwsze kroki w stronę samodzielności. To właśnie teraz czekają je pierwsze samodzielne zakupy w sklepiku. To odpowiedni czas, aby dzieci dowiedziały się skąd biorą się pieniądze, jakie mają nominały, jak je liczyć oraz przede wszystkim jak nimi gospodarować. Przekazana dziecim sama teoria może "pójść w las", dlatego dzieci wykorzystają zdobytą w tych zajęciach wiedzę w praktyce.
Zajęcia w ramach pierwszej części uporządkowały wiedzę dzieci na temat tego, skąd biorą się pieniądze, jak się je zarabia, jak wyglądają banknoty i monety, jak można odkładać kieszonkowe oraz jak rozmieniać i liczyć pieniądze.
Zaplanowaliśmy konkretne wydatki klasowe ( budzet klasowy) - to będzie pizza i lody !!! Zapisaliśmy pomysły dzieci na sposoby oszczędzania pieniędzy w klasie. Następnie dzieci wykonały skarbonki z wykorzystaniem pomysłów na oszczędzanie.
Dzieje chemii i przemysłu chemicznego biegną dalej naprzód! W tej dziedzinie nie ma ani stacji końcowej, ani stanu nasycenia, ani skrzepnięcia fali wielkiej ewolucji.